הרקדן האחרון של מאו צפייה שניה בסרט מעולה

הרקדן האחרון של מאו   Mao's Last Dancer

אוסטרליה ,2009 | סינית ואנגלית | תרגום: עברית

117 דק'

דרמה בבימויות של הבמאי ברוס ברספורד           

סרטו של ברוס ברספורד ("הנהג של מיס דייזי" זוכה האוסקר),

מבוסס על רב המכר האוטוביוגרפי של לי שונסין המתאר את סיפור חייו המרתק.

לי שונסין נולד למשפחה ענייה בפרבר שנדונג שבסין.  כמנהג הסינים, בכל בית ספר מבקרים מעת לעת מומחים מהאקדמיות השונות כדי למצוא כישרונות צעירים לענפי ספורט שונים, מוזיקה ואחרים.

לי שונסין,נבחר בגיל 11  ע"י יועציה של אשת המושל מאו צה טונג שביקרה במקום לאחר לבטים, ובהמלצת המחנכת שלו להירשם לאקדמיית הריקוד היוקרתית של בייג'ין – מקום בו מתאמנים בריקוד 16 שעות ביום.

לי שונסין לא מודע ליכולותיו כרקדן. ולא מבין מדוע נבחר ללמוד באקדמיה היוקרטית. עצם הבחירה היא כבוד גדול למשפחה והוא מסכים לנסוע למרות הקושי שפרידה מההורים.

הסרט מתחיל כאשר מאו עדין בשילטון . לי שונסין עושה דרך לא פשוטה באקדמיה של ביגינג . לאחר תחרות מדוקדקת, לי שונסין, נבחר להיות תלמיד בבית ספר אמריקאי לבלט במסגרת חילופי תלמידים בין סין לארה"ב.

במהלך שהותו בארה"ב, מגלה לי את יכולותיו המדהימות בתור רקדן קלאסי, וגם את התרמית שעומדת מאחורי השלטון הקומוניסטי הדיקטטורי של מאו בסין.

הוא מתאהב ברקדנית אמריקאית בשם אליזבת מאקי וזוכה להצלחה רבה,מחברים ומעריצים.

למרות חיבתם ונאמנותם של חבריו, לי חש בדידות עמוקה, הרחק ממשפחתו ומארץ מולדתו אותה אהב. חשדנותה של הממשלה הסינית ורצונו של לי להישאר למרות הכל בארה"ב – מובילות אותו לעמוד במרכז תקרית בינלאומית מתוקשרת בין ארה"ב לסין, בין מערב למזרח.

הסרט אינו עוסק בבלט, אף על פי שהוא רצוף בקטעי בלט מרשימים וידועים.

נושא הסרט אינו סיפור הצלחה של ילד עני שהפך לכוכב בינלאומי, ומי שיתאר אותו ככזה ,

יחטא לאמת.  הסרט מספר על נחישותו של גיבור שהאמין באמונה שלמה בדרכו, לא ויתר אף לרגע, למרות הקשיים העצומים שעמד בהם לבדו, ללא משפחה בארץ זרה.  מול העוצמה של המעצמה הקומוניסטית הגדולה, סין הכל יכולה בשלטונו של מאו שנפטר תוך כדי העלילה.

אי אפשר שלא להתפעל מיכולתו הוירטואוזית של לי שונסין כרקדן.

מי שאוהב את רודולף נוראייב, וברשניקוב, שלא יחמיץ חוויה מרגשת שזורה בעלילה גדושה

של הגשמה מול רצון נגד הכיבוש.

כדי לא לקלקל לכם את העונג של צפיה בסרט מרשים זה, לא אוסיף.
כאן

מומלץ ביותר.

8 מחשבות על “הרקדן האחרון של מאו צפייה שניה בסרט מעולה

יום נפלא

