שרביט הספרים שלי

1. מה אתה קורא עכשיו, מה קראת ואהבת השנה ובכלל:


 

החוש השישי של ריש תומס-ספר עב כרס מביא את הפירוט הרחב והעמוק על תחום מרתק שנקרא החוש השישי והתופעות הכלולות בו. הספר  דן בהיסטוריה של חקירת ולימוד היכולות העל טבעיות ובחלוצי המחקר בתחום זה. תופעות כגון טלפתיה, מושג המוכר לרבים, ניבוי בצורותיו השונות, פסיכוקינזיס או צילום נפשי מוסברות בספר. תחום עולם החלומות זוכה לפירוט רב.  ספר מרתק ומומלץ.

בלילה מתחת לגשר האבן/ליאו פרוץ

ברומן קסום ,פראג של המאה השש עשרה מחייה ליאו פרוץ בכשרון אמנותי,עולם מופלא בו נשזרים חלומות, אגדות והיסטוריה. בימיהם של רודולף השני מלך בוהמיה, קיסר האימפריה הרומית, ורבי יהודה בן בצלאל ליווא הוא המהר"ל מפראג, מתרקמת אהבתם של אסתר, אשתו היפה של אשף הכספים היהודי מרדכי מיזל המכלכל את אוצר המלך, והקיסר. בלילה, מתחת לגשר האבן, מגשימים השניים את אהבתם בדמותם של שיח פרחי הרוזמרין ושיח הוורד האדום המשתרגים זה בזה……

וידוי קטן, ליאו פרוץ היה שכן שלי בילדות, גר דלת ממול, אדם נפלא שאהב בעלי חיים,גידל בן ובת לתפארת, היה נחבא אל הכלים,וכאשר דבר, היה איש שיחה מרתק.  לא ידעתי באותם ימים שכתב ספרים, ראיתי אותו מתקתק על מכונת כתיבה. במלחמת השחרור,באזעקות, סרב לרדת לקומת קרקע. לימים נודע לי על פציעתו הקשה בקרב. וכילדה סיפרו לי שיש לו ריאת ברזל.  מקווה שאצליח לרשום פרק על חייו בעתיד.

רופא לבן אלים שחורים של  ד"ר אורי שוורצמן על רפואת נפש מערבית בג`ונגל באפריקה.

ביערות גאנה יצא שמו למרחוק ללא טלפונים ואחרים. מתחת לעץ הבאובב או במקום אחר המתינו לו אלו שהבינו שהוא מדבר עם אלו שמדברים לא ברור.

ארץ פלאות קשוחה וסוף העולם של הרוקי מורקמי ,התרחשות בו זמנית בעתיד הקרוב מול פלאות קשות בו נכנס המידע של הלא מודע "סוף העלם" שתושביו אינם יודעים רוע או מוות, הם נטולי מהות אנושית, והקוים המקבים מתקרבים ומתמזגים אצל קורא החלומות שמוציא מזיכרונו בשני העולמות. מרתק.

זה הוא קצה עולם הספרים שלי רק נגיעה קטנה(-:

2. איך התחלת את העניין בכלל, ממתי אתה קורא ומה הביא

אותך לתחביב:

הורי הקריאו לי סיפורים אל תוך הלילה. גן גני,סיפורים מדבר  לילדים, והשורה ארוכה. ברגע שלמדתי לקרוא, בקשתי עוד ועוד ספרים. בכיתה א` כבר הייתי רשומה בספרית הימנון לא רחוק מהבית. קראו לספרנים גב` פלה ומר הימנון.  עד עד שלא הייתי מסיימת את הספר , לא הלכתי לישון.  היה קרב תרנגולים(-:

הייתי מחביאה את הספר מתחת לשמיכה שלא יראו (-: וקוראת עם פנס.  ואמא בשלה, את תקומי בשש בבוקר, יש בית ספר ולא תפסידי. הבטחתי לקום וקמתי כמו שעון.  היו ימים שהלכתי לישון בארבע בבוקר כאשר העמוד האחרון נבלע.

מה קראתי, את כל הקלסיקה, הנסיך הקטן שנמצא על המדף גם היום, חסמבה, ביאליק, עליזה בארץ הפלאות,כיפה אדומה, דוד קופרפילד, מלחמה ושלום,אנה קרנינה, תמונתו של דוריאן גרי, ספרים על מלחיני יצירות קלסיות כמו על חיי בטהובן,מוצרט,שופן ,ליסט, בך, ציקובסקי והשורה ארוכה.
האחיות ברונטה,נשים קטנות,אירל סטנלי גארנר, או הנרי, זול ורן,
לידי צ`טרלי …………ציפור הנפש של מיכל סנונית, פוצ`ו, רחל, ועוד רבים וטובים. ספרי בישול מהתקופה הקדומה(-:

3.מהן הסוגות (ז`אנרים) האהובים והמועדפים, ומה פחות:

מעדיפה ספרים על עולם הולך ונעלם, ספרי מדע או מחקר,

ספרים על בעלי חיים, ביולוגיה, שירה, ולפי המוזה קוראת הכל כמעט.

מה לא אוהבת,למעשה אין כזה לא אוהבת. יש ספרים שמדברים אלי יותר ויש שפחות. ספרות על היטלר וצוררים אחרים לא אקרא.

שבעתי מספרות על השואה,קראתי המון ובחלקו יש לי בבית,

תמונות של מדפי הספרים שלי שזורות בין המילים.

4.ספר על מנהגים שונים (ומשונים) הקשורים אצלך לתחביב

הקריאה:

הכי מצחיק שאני קוראת כמה ספרים בבת אחת(-: אחד ברכב כאשר ממתינה, אחד בשירותים, אחד ליד המיטה אחד בתיק האחורי אם יהיה עלי להמתין היכן שהוא לא לבזבז זמן(-:

ועוד אחד היכן שמתחשק בסלון ליד המחשב תלוי.

יכולה לעזוב ספר אחרי עמוד ראשון או שני כי לא מדבר אלי.

ספר טוב יכולה לקרוא עד שמסתיים. קוראת לרוב בשעות הקטנות של הלילה. וקוראת מהר מאוד.  היום הכמות קטנה מזו שהייתה בעבר עקב עיסוקים נוספים ולימודים.

ספר טוב יכולה לקרוא כמה וכמה פעמים התובנות משתנות מקריאה לקריאה.

צרף קישורים לרשומות שלך בנושא (אם יש): המלצות, הגיגים, תיאורים וכיו"ב:

משאירה את ההמלצות בבלוגיה למוכשרים בתחום(-:

ביקורת אחת שרשמתי היא ביקורת על הספר של דרווין

מוצא המינים של דרווין ביוגרפיה של הספר

מי שמעוניין ,יקח.

ספרים זה בית ספר שלעולם לא מסתים.

אם אהבתם לחצו על  דרגו אותי   

  http://סיוע-בביטוח-לאומי-וזכויות-נכים-חינם.com

 

2 מחשבות על “שרביט הספרים שלי

    • כל הכבוד לזיכרון. הייתי בטוחה שתזכור:) משלימה את מה שנעלם בתפוז. לאט לאט.
      תולעת ספרים מה לעשות היום פחות בגלל אותיות קטנות בספרים. מתסכל ומרגיז. אבל לומדים לחיות עם:) רשימת הבלוגים מצטמקת. ממש חבל זה היה בית חם.
      שנה טובה והגשמת משאלות

יום נפלא

