טיול בוקר בתל אביב מס 17

לצפייה טובה לחצו על הצילום או F11

DSC00976

רחוב רינס בדרך לכיכר דיזינגוף

DSC00974

הרחוב מלא עצים עתיקים ומיוחדים בצורתם
DSC00975

עוד עץ מיוחד

DSC00977

בימי שישי מתקיים בכיכר שוק יד שנייה משני צידי השוק מתחת למזרקה.

DSC00981

המסעדה שסותמת את מעבר הולכי הרגל לכיוון הסנטר

DSC00982

עוד דוכן מכירות

20130809110636 (4) 2

המזרקה בפעולה

20130809110636 (5)
הלהבה והמוזיקה משתלבים

20130809110636 (4) 2

המזרקה של יעקב אגם חידשה את פעולתה בהפתעה אחרי שנים שלא עבדה.

בהחלט נחמד להיזכר.

המשך בטיול הבא

20 מחשבות על “טיול בוקר בתל אביב מס 17

  1. קמצתי בתמונות, אחרת הרשומה הייתה מתארכת הרחוב מלא פיקוסים. הבעיה היא הפרי שנופל על המדרכה והרכבים. ופוגע וזה לא נעים:)
    סוף שבוע נעים

  2. ב"ה

    אתי, הינך צלמת מקצועית, בעיקר את הסרט של "העוגה המסתובבת" שמזמן לא הייתי בסביבה
    בעבר הרחוק זוכר עוד כילד שנסעתי לבקר בעיר עם המשפחה, באחד הלילות לקראת סוף החופש
    ישבתי בסביבת המזרקה, וקצת נרטבתי , מהסרטונים היפים אפשר לעשות סרט מלא ויפה

  3. שנים שהמזרקה הזו לא עבדה. צודק. גם אנחנו הופתענו שחידשו אותה. צבעו. ניקו והיא עובדת לתפארת. ואני רחוקה מלהיות צלמת מקצועית. יש לי מצלמה קטנטונת שאני יכולה להחזיק ביד. משעינה את היד על הרגל שתזוז פחות לוחצת על הקלטה וזה הוא משתדלת להחזיק בשתי ידיים למרות שקשה שלא תזוז.
    שמחה שהצליח לי.
    שבוע טוב

  4. האיזור זכור לטוב. סביבת ילדותי. המזרקה – לא אוהדת. מעדיפה את הכיכר הישנה והטובה. שבת שלום . ♥

    • הכיכר הישנה הייתה מיוחדת. אבל פקק תנועה גדול ביותר. זה היה רעיון טוב למרות הקושי לטפס לשנות ולאפשר תנועה שפויה במקום כל כך סואן. לא רואה את הרחוב סגור.
      שבוע נפלא

  5. אתי, תודה על התזכורת….ראיתי כשהתחילו לנקות ונדמה לי שגם חידשו צבע. אחזור לכיכר (לסיור), כשיתחיל להתקרר…..)
    שבת שלום.

    • נכון, חידשו גם צבע. אני לא יודעת אם פועל כל יום. בשישי פעל. עברתי במקרה. בשישי צפוף מידי:)
      שבוע טוב

  6. לא אוהבת את המזרקה הזו, תמיד מרגיש לי כמו פארסה אחת גדולה.
    וזה לא קשור לזה שהיה צריך לבנות את המחלף עדיין יכלו לעשות משהו יותר מוצלח מזה…
    העצים שצילמת מאד יפים

    • את צודקת. גם אני לא אהבתי, הוא תרם את המזרקה. ולכן קבלו מה שיש:) עד כמה שאני זוכרת. יש עוד כמה מונומנטים שאני פשוט לא סובלת או לא מבינה. המנורה ההפוכה בשדרות בן גוריון. הפירמידה לזכר ניצולי השואה. ויש עוד הרבה מוזרים.
      העצים ברחוב רינס. יש המון, כמה אפשר להכניס לרשומה אחת.
      שבוע נפלא

    • בטח לכבוד הבחירות, 10 שנים עמדה שוממה כמו מיצג עלוב.
      לא אהבתי מלכתחילה. לפחות היא צבעונית ומנגנת מה שמוסיף קצת יותר שמחה למזרקה.
      שבוע נפלא

  7. חתיכת היסטוריה המזרקה הזאת, יופי של צילומים אתי!
    הייתי בן המקום עוד לפני שהקימו את הגשר.. וזוכר שהקימו אותו והביאו את המזרקה
    היינו מסתודדים שם אחרי הגלישה ועבדתי שם לא רחוק
    גם נהניתי מהסרטון היה שווה לחכות ל פינלה ויפה צילמת את הגובה!

  8. תודה למחמאה.
    לגבי הכיכר, חלק מהבניינים מסביב תוכננו ע"י חברים של אבי ז"ל כמו ברוך יוכנין ז"ל.
    תכנון פרויקט הכיכר החדשה הופקד בידי אדריכל צבי לישר, והיא נחנכה ב-25 ביולי 1978. במרכז הבריכה, שנבנתה בממדי הבריכה המקורית, נקבעה מזרקה של אלן דוד, שהוחלפה 8 שנים לאחר מכן ב"מים ואש" – פסל קינטי שיצר יעקב אגם. בשני צדי הקטע המוגבה נבנו רחבות במפלס הקרקע. הכיכר המוגבהת כמעט הכפילה את השטח שעומד לרשות הציבור, אך שטחי הגינון והנוי שבה קטנו.
    האמת שאהבתי יותר את הכיכר ישנה. בהתחשב בגודש התנועה זה היה נבון לשנות. רק שהגובה לא נחמד לכיסאות גלגלים:) השיפועים גדולים מאוד. וגם לא השאירו מדרכה מספקת בחלקו למעבר הולכי רגל.
    סוף שבוע נעים

יום נפלא

